Projektek
Erasmus+ 2021
Beszámoló az Erasmus plus KA1-2021 pályázatunkról
Elektronika és informatika szakmai gyakorlat nemzetközi környezetben
2021-1-HU01-KA122-VET-000017298
A pályázat során megvalósult mobilitások:
Lipcse, Németország 2022.0221 – 2022.03.11.
Cordoba, Spanyolország 2022.02.08 – 2022.03.18.
Iskolánk sikeres pályázatot nyújtott be az Európai Unió Erasmus+ KA1 programjába 2021-ben.
Ennek a projektnek a keretében 30 tanuló, 16 fő informatikus tanuló és 14 fő elektronikai technikus tanuló juthatott el Lipcsébe, Németországba és Cordobába, Spanyolországba, hogy 3 hetes szakmai gyakorlaton vehessenek részt.
A Covid 19 világjárvány miatt a Vitalis cég Lipcsében különleges óvintézkedéseket tett, és fenntartható higiéniai koncepciót dolgozott ki. A Gut Wehlitz zárt épületegyüttese és intézkedéseik jó feltételeket biztosítottak a biztonságos és gondtalan németországi tartózkodáshoz. A projekt teljes időtartama alatt minden résztvevőn és a személyzeten rendszeres antigénvizsgálatokat végeztek.
Cordobán is voltak óvintézkedések a tömegközlekedési eszközökön és a munkahelyeken. Folyamatosan ellenőrizte a kinti partner tanulóinkat, hogy mindenkinek rendben van-e az egészsége.
A projekt a tanulók gyakorlati fejlődésére és szakmai készségeinek fejlesztésére összpontosított. A tanulók az iskolában szerzett elméleti tudásukat különböző szakmai területeken szerzett nemzetközi gyakorlati munkatapasztalatokkal kombinálták. A puha készségek (soft skills) és a szociális kompetenciák is fejlődtek a 3 hetes kint tartózkodás folyamán. A kint tartózkodás során megszerzett szakmai, nyelvi és szociális kompetenciák javítják a gyakornokok foglalkoztathatóságát a nemzeti és nemzetközi munkaerőpiacon.
A projekt középpontjában a gyakorlati ismeretek elsajátítása állt a szakképzésben. A gyakorlati munkatapasztalat mellett minden kurzus az informális tanulásra, a szociális készségek elsajátítására és a szociális készségek fejlesztésére összpontosított.
A szakmai gyakorlat kezdetén a résztvevők részletesen megismerkedtek a szakmai gyakorlatuk menetrendjével és a kint tartózkodásuk megszervezésével. Megismertették őket kinti munkahelyek elvárásaival (Cordoba) és feladataival. A tanulók visszajelzései a szakmai gyakorlat minőségének ellenőrzését is segítik.
A résztvevők a munkahelyükön az első munkakezdés előtt tájékoztatást kaptak a műhelyekben érvényes speciális munkavédelmi előírásokról, a munkahelyi egészségvédelemről és a higiéniai előírásokról.
Lipcsében a tanulók megismerkedhettek a 3D-s nyomtatási technológiával. A 3D nyomtatási projektet elektronikai szakemberek, robotikai technikusok, mechatronikai technikusok és mérnökgyakornokok számára tervezték, hogy segítse az automatizálás és a vezérlés mélyebb megértését. Azáltal, hogy a tanulók az alapoktól kezdve megépítettek egy 3D nyomtatót, megírták, g-kódot használtak, kalibrálták és prototípusok készítésére használták, minden lehetséges hibát megtanultak, és tudták, hogyan javíthatják az azt létrehozó nyomtatót.
Cordobán, a tanulók különböző informatikai, számítástechnikai cégeknél voltak elhelyezve. Feladataik igen széleskörűek voltak, a cégek profiljainak megfelelően. Voltak olyan tanulók, akik a gépek javításával foglalkoztak, a hiba megkeresésével, majd a probléma megoldása is rájuk várt. Voltak, akik szoftvereket telepítettek és voltak, akik karbantartást végeztek.
A résztvevők ismereteinek és szociális készségeinek elmélyítése érdekében a résztvevők egy speciális információs és látogatási programon vettek részt, hogy elmélyítsék ismereteiket Németország és Spanyolország történelméről és kultúrájáról. A program középpontjában a regionális történelem európai kontextusban, a nemzetközi kapcsolatok fontossága és az Európai Unió jelenlegi lehetőségei állnak. A hangsúlyt mindkét helyen tanulságos és érdekes látogatási programokra helyezték.
Lipcsében lévő tanulóink közelebbről megismerkedhettek Lipcse városával, ellátogattak Drezdába és Berlinbe.
Cordobán lévő tanulóink megismerkedhettek Cordoba városának történelmével, a helyi történelmi és kulturális nevezetességekkel. Ellátogathattak Sevillába és Ronda városába.
Minden diák érdeklődött a munkafeladatai iránt, és beilleszkedett a napi munkafolyamatba. Képesek voltak gyakorlati tudásukat bővíteni és az elméleti ismereteket a gyakorlatban alkalmazni. A keretprogramban érdekes tényeket tudtak meg a kulturális sajátosságokról, a helyi történelemről és az aktuális nemzetközi fejleményekről. Ezekkel az ismeretekkel mélyebb megértést szereztek az Európai Unió jövőbeli fejleményeiről és lehetőségeiről.
Beszámoló az Erasmus plus KA1.pdf